dinsdag 4 augustus 2015

Glutenvrij op vliegveld Düsseldorf

Gisteren ben ik vanaf vliegveld Düsseldorf via München naar Turijn gevlogen. Ik vloog aan het begin van de middag en was van plan om met mijn eigen boterhammen te lunchen. Helaas was ik vergeten om die mee te nemen, dus ging ik op het vliegveld op zoek naar iets te eten. Mijn zoektocht vond plaats in Terminal A, dat is waarvandaan de Lufthansa vluchten vertrekken. Ik zag al snel dat er fruit te koop was, zakjes chips en snoep. Maar een maaltijd? Rechts achterin de terminal zag ik dat ze nog steeds groente, vlees (steak of zo?) en brood verkochten als maaltijd. Een jaar of drie geleden heb ik dat een keer besteld zonder het brood, maar ik vind dat meer een avondmaaltijd, dan een lunch. Bij een andere plek (als je de terminal in loopt links, redelijk ver achteraan) zag ik in de vitrine voornamelijk dingen met gluten liggen. De kipsalade zag er uit alsof hij eventueel glutenvrij zou kunnen zijn.


En toen zag ik het volgende overzicht op de toonbank staan:


Ik bleek de salade inderdaad te kunnen eten (zonder brood)! Het was een van de twee glutenvrije opties. Ik ging dus voor de salade: 


Nou, die salade is dus geen aanrader. Tenminste, niet als je denkt iets gezonds of fris te bestellen. Want er zat me toch een grote hoeveelheid olie op! De borden staan al opgemaakt met sla, komkommer en tomaat in de koelkast (fijn wat betreft kruisbesmettingsgevaar). Daar wordt vervolgens met een lepel het mengsel van kip, zongedroogde tomaat en olijven uit een andere bak op geschept. Maar dat mengsel leek bijna op soep, in zoveel olie dreef alles. Ik kon de kip niet eens proeven, ik proefde alleen maar olijven. Heel erg jammer en ik zal de salade niet nog een keer kopen.

Ik heb mijn les geleerd: neem altijd je eigen lunch mee! Dat is lekkerder en je bespaart er tien euro mee.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten