zondag 14 juni 2015

Diner in Daegu

Net als het ontbijt, at ik ook het avondeten elke dag in Hotel Inter-Burgo Exco in Daegu. Ik presenteerde mijn dieetvertaling aan de chefs en een van hen liep met me mee langs het buffet, om aan te geven wat ik wel en niet mocht eten. De keuze was vrij beperkt, gezien het zeer ruime aanbod.
Ik kon het vlees en de garnalen van de barbecue eten. Helaas was het vlees heel erg droog. Gelukkig bleek dat niet altijd zo te zijn; later smaakte het wel erg lekker. Daarnaast kon ik de gegrilde groente eten. Helaas stond die groente in een bak naast een bak spaghetti en gebruikten mensen de spaghetti-tang om groente uit de bak te halen. Niet zo veilig dus.Ook kon ik gaan voor gekookte rijst. Tevens stond er sushi. De eerste avond durfde ik de sojasaus niet te eten, maar ook zonder smaakte het lekker. Later in de week at ik wel de sojasaus. Ik wist niet of er tarwe in zou zitten, maar ik herinnerde me een verklaring van Kikkoman over hun sojasaus. Hun glutenvrije sojasaus is gemaakt zonder tarwe. De gewone bevat wel tarwe, maar het glutengehalte zit toch onder de 10ppm. Ik durfde het dus wel aan, want ik kon me niet voorstellen dat er in Azië veel meer tarwe in de sojasaus zou zitten, áls het er al in zat. En het ging gelukkig goed!
Ik kon bij het avondeten nauwelijks groente pakken, maar dat maakte ik goed bij het ontbijt, waar dat wel kon. En vitamines kreeg ik toch wel binnen, want bij de toetjes stond ook vers fruit.

Ik vond het dineren hier wat twijfelachtig. Zo werd mij bijvoorbeeld de eerste dag verteld dat ik de fried rice niet mocht eten, maar mocht ik die later in de week volgens een andere chef wel weer eten. En zo waren er wel meer tegenstrijdigheden. Ik ben op mijn eigen gevoel af gegaan en gelukkig ging dat meestal wel goed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten