zaterdag 20 juni 2015

Lunch in Busan

In tegenstelling tot het toernooi van vorige week, was er deze week geen lunchbuffet op het tennispark. In plaats daarvan kregen we een bonnetje dat we konden inleveren in een van de twee restaurants op het sportcomplex. Nou ja restaurants... een van de twee was een hamburger/friettent. Geen plek voor mij dus. Het andere restaurant was een Koreaans restaurantje. Daar ging ik de eerste dag naartoe, gewapend met mijn dieetvertaling. Na binnenkomst werd op de menukaart aan de muur gewezen en in het Koreaans gevraagd wat ik wilde eten (dat denk ik althans): 


Ehm.... tja. Dat werd lastig. Ik liet nogmaals mijn dieetvertaling zien. Er werd moeizaam naar gekeken. Ik zei "rice" en ze begreep dat ik rijst mocht. Ze overlegde met de keuken. Een tijdje later kreeg ik dit: 


Dat schaaltje linksboven kreeg elke gast standaard. Het zijn stukjes rauwe ui, gele radijs (al kwam ik daar pas op dag 2 achter) en een raadselachtig sausje. Ik kreeg een kom rijst en een grote kom met bouillon. De bouillon was heel erg zout, maar smaakte wel lekker. Er zat lente-ui in en er dreven nog wat botten met hier en daar wat vlees rond. De rijst heb ik maar in de soep gegooid, anders zou het ook zo droog en saai zijn om te eten. Het smaakte dus erg lekker, maar ik hoopte wel de rest van de week wat anders te kunnen krijgen, omdat het zo extreem zout was en dat niet zo gezond is. 

De volgende dag was er een behulpzame Koreaan aanwezig die wat Engels sprak. Ik gaf weer mijn dieetvertaling en zei "rice, vegetables, meat". Toen kreeg ik:


In het kommetje zit eiersoep. Op het bord rijst met groente, ei en ham en stukken ui in een raadselachtige zwarte, maar wel lekker smakende saus. Het smaakte lekker!
Op dag 3 en 4 kreeg ik het zelfde te eten, alleen zat er op dag 4 een ander soepje bij. Een rode soep met wat groente, hij smaakte Koreaans pittig!

Ik heb nergens last van gekregen en uiteindelijk dus prima gegeten. Drie keer per dag een warme maaltijd: het is me best goed bevallen. Aan een warme lunch tijdens toernooien was ik al gewend en ik vind het lekker. 

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten