woensdag 10 juni 2015

Openingsdiner

Gisteravond vond de openingsceremonie van het toernooi Daegu Open plaats. Na een dansoptreden en een muzikaal optreden volgden heel veel speeches. Het toernooi werd officieel geopend, het Koreaanse volkslied werd gespeeld ("Everybody rise. Participants in wheelchairs: you can stay seated") en er werden cadeautjes overhandigd. Daarna was het tijd voor het openingsdiner: een buffet. Toen ik door had dat het gedeelte met de praatjes en zo ten einde liep, ging ik met een tolk naar het buffet, waar ik met een van de chefs sprak. Hij liep met mij langs het buffet en wees aan wat ik wel en niet kon eten. Ik denk dat ik ongeveer de helft kon eten.
Dit is wat ik de eerste keer opschepte:


In het kommetje zit rijstsoep. Het smaakte aardig, maar ik ga thuis zeker geen poging doen om het na te maken. Verder had ik diverse soorten koud vlees (onder andere eend), rauwe vleesreepjes, twee stuks sushi, gember, runderstoofvlees, varkensvlees en fried rice. Het rundvlees smaakte het lekkerst, daar heb ik later nog wat van gehaald. Ook kon ik het een en ander van het toetjesbuffet nemen. Ik ging voor vers fruit, een zoete rijstdrank en een vouwwerkje van kleefrijstmeel, gevuld met iets, maar ik weet niet wat! 

Ik vond het erg fijn dat er zo veel mogelijk was en ben blij dat ik voor iedereen zich op het buffet stortte gesproken heb met de chef. Alles is goed gegaan!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten