zondag 12 juli 2015

Glutenvrij aan boord van de internationale trein

Vorige week heb ik gereisd met internationale treinen. Ik vertrok met de Thalys van Schiphol naar Parijs. Ik reisde vanwege de rolstoelplaats in de 1e klas. Daar word je net als in een vliegtuig bediend bij je zitplaats. De trein vertrok 's ochtends en daarom kregen we een ontbijtje aangeboden. Ik zei dat ik alleen fruit wilde. Het werd een bakje meloen.


Toen ik even later inlogde op het WIFI-netwerk, opende de Thalys website zich. Daar las ik dat bij het ontbijt/lunch/diner ook een glutenvrij alternatief beschikbaar was. Ik vroeg daarom. Het bleek een zak glutenvrije/lactosevrije koekjes te zijn: 


Ik zag later dat deze koekjes ook op de menukaart van de bar staan, waar je ook als tweede klas reiziger iets kunt kopen. De koekjes kosten daar 5 euro. Ik hoefde er niks voor te betalen.

In Frankrijk pakte ik de trein tussen Paris Montparnasse en Brest (in Bretagne). Ook nu reisde ik in de eerste klas, maar deze keer was er geen maaltijdservice. In de bar kon je diverse dingen kopen die glutenvrij waren, zoals meerdere soorten snoep. Ook hadden ze glutenvrije koekjes:



Op de terugweg van Parijs naar Schiphol, kwamen ze weer langs met de maaltijdwagen. Deze keer kregen we geen maaltijd, maar alleen een snack. Ik vroeg om een glutenvrij alternatief, maar dat was er niet. Als passagier kon je kiezen uit diverse soorten taartjes of een bakje kersen. Ik ging dus voor de kersen. 

Groetjes Marjolein


Geen opmerkingen:

Een reactie posten