woensdag 6 december 2017

Uit eten in Leuven

Afgelopen zomer ging ik een dagje naar Leuven in België. Van tevoren had ik op een coeliakie groep op Facebook gevraagd waar ik goed terecht zou kunnen voor een maaltijd. Restaurant Mykene werd me door meerdere mensen aangeraden. Daar gingen mijn vriend en ik dus naartoe!
We kwamen er rond lunchtijd aan op een zondag. Ze hebben geen echte lunchkaart en dus besloten we om te lunchen met een warme maaltijd en 's avonds thuis wat simpeler te eten.

Vooraf kreeg ik een verpakt glutenvrij broodje. Omdat ik ook lactosevrij moet eten, kreeg ik er geen boter bij, maar olie. Ik had op de menukaart gezien dat bij een van de gerechten worteltapenade zat. Ik vroeg of ik daar wat van kon krijgen voor op mijn broodje. Ze hebben speciaal voor mij tapenade klaargemaakt. Het smaakte lekker, zowel de tapenade als het broodje. Ook kreeg ik glutenvrije koekjes bij mijn thee, erg attent.


Hieronder zie je het hoofdgerecht dat ik gekozen had. Op de menukaart staat niet aangegeven welke gerechten glutenvrij zijn of glutenvrij gemaakt kunnen worden, maar je kunt bijna alles kiezen. Ik ging voor de eend met aardappelen en groente. Het smaakte erg lekker. Het eten van mijn vriend zag er ook goed uit. 


Mocht je willen dineren in Leuven, dan kan ik Mykene zeker aanraden. Ook voor een warme lunch kun je er terecht. Het is geen goedkoop restaurant, maar de kwaliteit is goed en ik vond dat we zeker waar voor ons geld kregen.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten