zaterdag 8 februari 2014

Zelf koken in hostels

Vier weken lang uit eten gaan als je op vakantie bent, gaat erg in de kosten lopen. Daarom koken we bijna elke dag zelf en eten we bij de lunch ons eigen brood, in plaats van het kopen van dure lunches. Gelukkig zijn er veel soorten lekker glutenvrij brood in Australië, dus voor mij is het absoluut geen straf om mijn eigen boterhammetjes uit mijn broodtrommel te moeten halen! 

Zoals gezegd, koken we meestal zelf. Het wisselt per hostel hoe de keuken er uit ziet. Gelukkig zijn de meeste keukens ruim, maar de kwaliteit van de pannen is teleurstellend. Vandaag zijn we in een hostel aangekomen waar we voor het eerst over goede pannen beschikken. Wat een verademing!
Het servies, bestek en de borden zijn meestal niet zo schoon. Dus voordat ik iets ervan gebruik, wassen we eerst alles af. Omdat er vaak geen scherpe messen voorhanden zijn, hebben we die zelf gekocht. Ook zijn de spatels vaak versleten en daardoor moeilijk schoon te krijgen, dus hebben we een eigen spatel gekocht. Daarmee gaat het koken gelukkig prima! Het blijft natuurlijk wel opletten.
We hebben twee weken geleden een heerlijke sojasaus gekocht en daar maken we vaak gebruik van. Bijvoorbeeld vanavond: geroerbakte groenten met kip, gember, limoen, de sojasaus en zout en peper, met rijst. Het klinkt misschien simpel, maar het smaakt echt ontzettend goed! En je kunt er eenvoudig mee variëren. We kopen de groentemixen uit de diepvries, omdat dat een stuk goedkoper is dan verse groente kopen. En het is nog gemakkelijker ook ;-). 
Ik had mijn bord al bijna leeg, toen ik me bedacht dat ik nog geen blog had geschreven over zelf koken. Zie hieronder het laatste beetje van mijn heerlijke maal van vanavond:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten