zaterdag 22 maart 2014

Truly Free Bakery

Het is verreweg mijn favoriete stek om iets te eten: Truly Free Bakery. De gehele bakkerij is vrij van gluten, zuivel en ei en ze gebruiken geen geraffineerde suikers. Ook zijn sommige producten (enkele muffins en de limonade) gezoet met stevia in plaats van natuurlijke suikers. De producten zijn hartstikke lekker en nog betaalbaar ook. Bekijk voor het assortiment http://www.trulyfreebakery.com.

Hieronder een kleine impressie.

Boven de counter staat het: alles is glutenvrij!

Hier liggen alle koekjes en brownies.

Een koeling vol met muffins en cupcakes.

Mijn eerste lunch: een panini met BBQ chicken en koolsalade.

Ik ben twee keer naar de bakkerij geweest om te lunchen. Mijn eerste lunch zie je hierboven, mijn tweede lunch bestond uit tomatensoep en spinazie dip met brood vingers. Die broodvingers waren reepjes geroosterde boterham. De spinaziedip zat in een overschaaltje met 'kaas' er overheen, heerlijk! De tweede keer dat ik ging lunchen, waren er twee glutenvolle mensen mee gegaan. Ook zij hebben er heerlijk gegeten en wilden nog wel een keer terug gaan!
De broodjes die ze gebruiken om broodjes hamburger te maken, kun je ook los kopen en meenemen. Ik kocht vier broodjes voor 6 dollar. De broodjes zijn flink zwaar, vullen dus goed en smaken erg lekker. Zie hieronder het broodje:


Je moet de broodjes even in de magnetron verwarmen zodat ze lekker zijn. Elke ochtend ontbijt ik met zo'n broodje met daarop de kalkoenfilet of kaas die ik eerder bij de supermarkt gehaald had.
Ik zou graag nog een keer terug gaan naar de bakkerij om daar de lasagne te eten. Ik weet alleen niet of het er vanavond van gaat komen en morgen gaan we al weer op pad richting een volgende bestemming. Ik weet wel dat ik blij ben dat ik deze week een auto gehuurd heb, onder andere om naar deze bakkerij te kunnen rijden. Ik verheug me al weer op dat ik volgend jaar weer terug kom in Baton Rouge! Misschien dat ik vanavond naar de bakkerij rij, of ik daar nu warm ga eten of niet (op het zelfde plein zit een Thai waar ik van de week heerlijk gegeten heb, dus misschien ga ik hoe dan ook die kant op). Ik heb mezelf namelijk zo'n suikervrije muffin beloofd als ik goed sta te spelen deze week... Over een paar uur speel ik de halve finale. Bij winst heb ik zeker zo'n muffin verdiend! En anders misschien ook wel, want hoe vaak ben ik nou in de gelegenheid om een heerlijke muffin te halen die zowel glutenvrij, zuivelvrij als suikervrij is?

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten