maandag 16 maart 2015

Glutenvrij aan boord van United Airlines

Vandaag ben ik met United Airlines van Amsterdam naar Houston (Verenigde Staten) gevlogen en vervolgens door naar Pensacola. De glutenvrije maaltijd had ik van tevoren aangevraagd en was weer goed voor elkaar. Deze keer kan ik jullie helaas geen foto's laten zien. Ik heb problemen met mijn telefoon (als in: hij doet het niet goed), dus de foto's moeten jullie er maar bij denken.

Aan het begin van de bijna 10 uur durende vlucht kregen we de warme maaltijd. Ik kreeg een schaaltje met sla en één partje tomaat, zonder dressing. Dat was dus geen succes. In plaats van een cakeje had ik een bakje fruit, waar ik altijd wel blij van word. Het warme eten bestond uit rijst, kipfilet en broccoli met wat jus. Het was een smaakloze bedoeling, gelukkig kon er wat zout en peper op doen. Als laatste had ik een broodje gekregen met portieverpakkingen margarine en jam. Het broodje was zoals altijd van Consenza. Deze keer met een nieuw label, waarop de ingrediënten en voedingswaarde staan. Erg handig voor mensen met meerdere intoleranties of allergieën! Ik vind het leuk om te merken dat er wat gedaan wordt met tips :-). Het broodje was helaas niet zo zacht als het soms is. Verbazingwekkend hoe de kwaliteit kan verschillen per keer. Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe lang het broodje al ontdooid is voor het serveren of zo.

De snack was een bakje ijs. Dat is aan mij niet besteed en ik weet ook niet of het wel glutenvrij was. Melkvrij zal het in ieder geval niet geweest zijn. Ik heb een appel gegeten als snack :-).

Vlak voor landing kregen we allemaal een doosje met daarin een zakje chips, de anderen hadden een brownie en ik een zakje druiven en een warm gemaakte sandwich. Ik had net als mijn buurman een warm broodje kaas. Het was een Consenza broodje waar ze cheddar kaas tussen hadden gedaan en dat was dus opgewarmd. Ik vond het leuk en de smaak was redelijk. Het broodje was weer een beetje hard, maar ik vond het toch niet verkeerd.

Op het vliegveld in Houston zag ik heel veel eettentjes. Ik heb alleen een bakje met fruitsalade gekocht. De vlucht van Houston naar Pensacola duurde slechts ruim een uur, dus daar werd niks te eten geserveerd.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten