donderdag 18 juni 2015

Bexco Centrum Hotel in Busan, Korea

Deze week verbleef ik in het Bexco Centrum Hotel in Busan, Zuid-Korea.

In de ochtend stond er een buffet met onder andere ontbijtgranen (no-go), fruit (lekker), warme gerechten (ei, spek, aardappelen, groente, rijst, ...) en koude dingen (salade, ...). Ik at bijvoorbeeld als ontbijt, aangevuld met een bord met fruit:




Het dinerbuffet was gigantisch. Volgens het hotel kon je uit meer dan 250 items kiezen. Veel gerechten kwamen elke dag terug, maar er was ook een beetje variatie. De eerste avond ging ik met mijn dieetvertaling de verschillende buffetten langs om aan de chefs te vragen wat ik wel en niet kon eten. Het Chinese buffet en bijna het hele Italiaanse buffet vielen af, maar er bleef gelukkig genoeg over. Om een indruk te geven van hoe groot de buffetten waren: 










Bij mij waren de gegrilde groentes toch wel favoriet. Daarnaast heb ik een paar keer sushi gegeten. Ook hier had je natuurlijk de kwestie sojasaus... Gelukkig zag ik dat het Kikkoman sojasaus was, want de flesjes stonden erbij. En die saus zit onder de 20ppm gluten! Gelukkig maar, nu kon ik met een gerust hart sushi eten. Ik at ook elke avond vlees. De zalm was standaard overgoten met een roomsaus, maar een keer hebben ze speciaal voor mij een stuk zalm gegrild en naturel gehouden. 
Als toetje ging ik elke keer voor een groot bord met fruit. 



Maar ook ik wilde een keer een "echt" toetje, net als iedereen. Van al het lekkere gebak, kon ik niks pakken. Maar in de lobby van het hotel zat een "desert cafe" en daar verkochten ze macaroons. En die waren glutenvrij! Daarnaast at ik een keer een heel gezond ijsje toe, gekocht in een winkeltje in het hotel: 


Een halve mango op een stokje geprikt en bevroren. Lekker en gezond!

Er was in het hotel 's avonds genoeg om uit te kiezen voor mij. Volledige maaltijden en elke dag iets anders kunnen eten. Heerlijk!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten