zondag 30 augustus 2015

Glutenvrij met Delta Airlines

Vandaag heb ik weer een lange reis gemaakt. Ik ben vanmorgen van Amsterdam naar Minneapolis gevlogen en daarvandaan naar St. Louis. Beide vluchten werden uitgevoerd door Delta Airlines.

Aan boord van de eerste vlucht kregen we drie keer een maaltijd geserveerd. Maar voor het zover was, kreeg iedereen wat te drinken, een zakje pretzels en een zakje pinda's. De pretzels kon ik natuurlijk niet eten, de pinda's wel. Korte tijd later werd de warme maaltijd geserveerd:


Op het label op het bakje met warm eten stond dat er geen allergenen aanwezig waren. Mooi zo, dus ook geen melk! Het had helaas niet zo veel smaak. Ik kreeg behalve rijst, kip en broccoli ook een bakje met salade, een zakje olijfolie/balsamico dressing, een bakje fruit en een Consenza broodje met een botertje. Het broodje bewaarde ik voor later.
Drie uur later volgde de volgende maaltijd. Ik kreeg een Consenza broodje en een bakje tonijnsalade om het mee te besmeren. Het smaakte me erg goed! 



Vlak voor het einde van de vlucht, kreeg iedereen nog een warm broodje en een bakje ijs. Ik kreeg een frittata en een banaan:




De frittata was geschikt voor verschillende diëten. Helaas zat er wel wat melk in, maar met een lactasepilletje was dat geen probleem. Jammergenoeg was een van de diëten waarvoor deze frittata bestemd was ook het zoutarme dieet, want er zat zoals je wellicht kunt zien geen zout in en smaakte daardoor nogal flauw.

De maaltijden waren prima geregeld, ik was er erg blij mee!

Op het vliegveld van Minneapolis had ik niet zo veel tijd te besteden, want we waren iets te laat aangekomen en voor je door de security checks heen bent, ben je zo een uur verder. Ik besloot iets kleins te eten te halen, om later in het vliegtuig te kunnen eten. Ik vond verschillende soorten glutenvrije snackboxes. In elke box zaten vijf items, zoals nootjes, een reep en crackers. Ik vond ze echter redelijk prijzig en daarom kocht ik twee appels.

De vlucht van Minneapolis naar St. Louis duurde maar kort. Ik had een upgrade naar de Business Class gekregen en daarom kreeg ik een ruime keuze uit snacks. Ik kon wat dingen pakken uit een mandje en zag daar genoeg glutenvrije opties bij, namelijk een zakje chips, pinda's en een banaan. 


De conclusie: glutenvrij met Delta Airlines is zeer goed geregeld!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten