woensdag 3 september 2014

Chia Pods op US Open

Deze week neem ik deel aan de US Open in New York. Een van de sponsoren van het toernooi is Chia Pod. Daar kwam ik achter, toen bleek dat aan de bezoekers gratis de bakjes chiapudding worden uitgedeeld. Ook staat in de spelerslounge een koelkast vol met chia pods, dus ik kan elke dag een andere smaak uitproberen.


Wat het is? Het is een mengsel van chiazaadjes, kokosmelk en iets om smaak te geven. In bovenstaand geval is dat banaan, gisteren had ik aardbei op en morgen wellicht mango, vanilla bean of toch maar iets anders. En niks anders dan dat! Geen toegevoegde suikers dus, geen zuivel, geen gluten.


Mijn oordeel? Ik vind het een verfrissend tussendoortje. Qua calorieën is het een mooi tussendoortje, namelijk 140-170kcal in een bakje. Het smaakt fris, omdat het uit de koelkast komt. Maar of ik het zou kopen in de winkel? Nee, dat denk ik niet. De aardbei variant vond ik niet echt lekker, het smaakte ook niet voldoende naar aardbei naar mijn zin. De banaan van vanmorgen smaakte een stuk beter. Ik ben benieuwd naar de andere smaken en of we het binnenkort ook in Nederland zullen kunnen kopen. Het is een Australisch product (wat ik helemaal niet verrassend vind) en het heeft zijn weg al gevonden naar de VS en Engeland. Kijk voor meer informatie op de website van de fabrikant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten