woensdag 25 juni 2014

Dinerbuffet

Deze week vindt het avondeten vier keer plaats in buffetvorm in het hotel (Hilton Paris Orly Airport). Het bestaat uit een gedeelte met brood en kaas, een koud buffet (salade, zeevoer), een warm buffet en een toetjesbuffet. Gelukkig voor mij, staat het brood apart. Ik heb gisteren en eergisteren zelf een salade samengesteld als voorafje. Wat het warme eten betreft, lag het wat ingewikkelder. Ik vroeg of de kok uit de keuken wilde komen en ik heb hem de Franse dieetuitleg laten lezen. Ik kreeg een vaste ober aangewezen, bij wie ik me in het vervolg zou moeten melden als ik wilde eten. De kok zou wat te eten voor me maken. Toen ik na 25 minuten nog aan het wachten was, informeerde ik bij de ober waar het eten bleef. Nog een kwartier later had ik eindelijk mijn eten. De kok had het heel mooi opgemaakt op een plateau:


Als toetje nam ik fruitslade van het toetjesbuffet. Gelukkig maar dat er fruit tussen de 10 soorten gebak stond... 
Gisteravond moest ik weer lang wachten op mijn eten. Toen ik na 45 minuten nog niks had, vroeg ik waar het bleef. Wat bleek nu? Ik had wel aan 'mijn' ober doorgegeven dat ik wilde eten, maar de kok had blijkbaar niet doorgekregen dat hij wat voor me moest maken. Ik was boos. Hij liep met mij langs het buffet en wees aan dat ik de kip, eend en biefstuk kon eten. De groente viel af. Ik zou ook de aardappelschijfjes mogen eten, want die waren niet in boter gebakken, maar gefrituurd. Ik vroeg of de uienringen in de zelfde frituur gingen en dat bleek zo te zijn. Geen aardappels dus voor mij. Het bleek niet mogelijk te zijn om de aardappelen in een pan te bakken. Gekookte aardappelen kon ook niet, dus het werd wederom rijst. Gelukkig hoefde ik niet lang meer op mijn eten te wachten: 


Dit was duidelijk wat sneller in elkaar geflanst. De spinazie was niet lekker: heel veel olie en zout. Ik heb de rijst met ketchup gegeten, want droge witte rijst vind ik niet lekker. Het vlees was aardig van smaak.
Als toetje heb ik weer van de fruitsalade gegeten.

Vanavond had ik geen honger, maar ik moest natuurlijk wel eten. Er lag (waar ik al op hoopte!) zalm bij het saladebuffet en ik heb daarom een heel grote salade met zalm samengesteld. 
Als toetje wilde ik weer fruit eten. Toen ik bij het buffet kwam, zag ik de opscheptang van het fruit niet. Daarna legde iemand de tang in de bak: ze had hem gebruikt om cake mee op te scheppen. Gelukkig maar dat ik dat gezien had. Was ik een minuut later mijn toetje gaan halen, dan had ik nietsvermoedend de tang gebruikt en gluten binnen gekregen. Ik heb een bakje fruit uit de keuken laten halen. 

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Zouden jullie gewoon van de fruitsalade bij het buffet pakken of laten jullie altijd voor de zekerheid fruit uit de keuken halen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten