maandag 9 juni 2014

Eten op Roland Garros

Als speler kan ik terecht in de spelerskantine, wanneer ik iets wil eten. Ik heb me dus niet verdiept in het eten dat de 'gewone' gasten op Roland Garros kunnen kopen, maar wat ik zo snel kon zien, was allemaal niet glutenvrij.
In de kantine kun je zelf kiezen wat je wilt eten. Zo was het mogelijk om zelf een salade of fruitsalade samen te laten stellen.
Er waren ook glutenvrije broodjes, dus mijn lunch bestond uit een zeer goed gevulde salade en een broodje. Dat broodje belegde ik met ketchup en ei of met zalm. Het broodje was zo'n maiszetmeel-broodje en het was vrij droog. Nadat ik het in de magnetron had gedaan, was het niet meer droog. Wel was het taai, maar ik had liever een taai broodje dan een droog broodje. 
Er werden zowel bij de lunch als bij het avondeten diverse soorten warme maaltijden geserveerd. Je kon kiezen voor bijvoorbeeld rijst of friet en daarbij vlees, vis of gevogelte en groente. Een andere optie was pasta en er waren ook vaak ovenpannetjes of pizza. Ik wist nog van vorig jaar dat ze glutenvrije pasta hadden. Helaas bleek de combinatie glutenvrij/zuivelvrij een stuk moeilijker. Dat was niet verrassend, want in Frankrijk werkt men vaak met boter en dat beperkte de keuzemogelijkheden bij het buffet aanzienlijk. Ook qua saus voor op de pasta was er niet veel mogelijk. De koks zagen daar geen probleem in: ze wilden me tevreden stellen met een bord pasta met tomatensaus. Ik vertelde dat ik dat geen complete maaltijd vond en daarom kreeg ik er daar de eerste dag ook courgette en plakjes kip bij. Die laatste dingen werden speciaal voor mij bereid. Een andere avond ging ik weer voor pasta. Nu werd er op mijn verzoek weer groenten klaargemaakt. het waren wat schijfjes wortel... De zalm van het buffet was zonder boter bereid.  
Ik ben tegen het weggooien van eten, maar de zalm was werkelijk niet te eten. Het was zo ontzettend droog! Ik ben teruggegaan naar het buffet en gelukkig bleek de kip ook zonder boter bereid te zijn, dus ik heb de zalm omgeruild voor kip. Die was ook droog, maar net wat minder droog en daardoor beter te eten, zeker met de tomatensaus.
Behalve deze dingen staan er in de kantine van de spelers ook een koeling met bijvoorbeeld kaas en gebak en een stellage met mueslirepen en snoep. Ze hadden daar vijf soorten repen van Taste of Nature en die zijn allemaal glutenvrij, dus ik heb daar wat repen gekocht. Ook hadden ze bijvoorbeeld rijstwafels met pure chocolade, per twee stuks verpakt.
Qua glutenvrij was er voldoende te eten voor mij, mede dankzij de saladebar. Ik hoefde ook niet zoals vorig jaar twintig minuten op mijn warme maaltijd te wachten, dus dat was zeker een vooruitgang. Ik ben niks tekort gekomen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten