zondag 26 oktober 2014

Buitenlandse producten: Mac&Chreese

Een hele tijd geleden, ik denk wel anderhalf jaar terug, heb ik Mac&Chreese meegenomen uit de Verenigde Staten: een glutenvrije, veganistische variant op het veel gegeten "Mac&Cheese". Het leek me zoiets geks; dat moest ik maar eens proberen. En al die tijd heeft het in de voorraadkast gestaan, want ik kan thuis veel dingen maken die me veel lekkerder leken dan dit gerecht. Nu wilde ik het graag proberen, want over een week vertrek ik weer naar de VS en stel nou dat het super lekker zou zijn, dan zou ik natuurlijk weer een pak moeten kopen en mee naar huis moeten nemen.
Dit is dus het pak:


In het pak zit macaroni gemaakt van rijst en een zakje met poeder.


Ik volgde braaf de aanwijzingen op het pak op. Ik kookte eerst de macaroni, die ik afgoot en goed naspoelde met koud water. In de zelfde pan kon ik vervolgens een halve cup plantaardige melk doen en de inhoud van het zakje. Ik koos voor ongezoete amandelmelk. Ook voegde ik een kont kokosvet toe, want bij de tips stond dat het lekkerder zou worden als je er wat olie bij zou doen. Na de klontjes er uit geklopt te hebben, kon de macaroni er bij en heb ik het geheel enkele minuten verwarmd, tot de saus ingedikt was. 



Dit was het eindresultaat: 



De eerste happen vond ik wat flauw en saai smaken. Ik voegde wat zout toe en wat extra edelgistvlokken en toen smaakte het wel lekker. Ik kan alleen wel veel lekkerdere macaronigerechten op tafel toveren dan wat ik vanavond heb gegeten met behulp van dit pakje. En ook al had ik nu maar gebruikte pan: hij was moeilijk schoon te krijgen! Ik zal volgende week dus maar geen Mac&Chreese kopen als ik in de VS ben... 

1 opmerking:

  1. Zo heb ik uit Italiƫ van 'Le Veneziane' express microwave pasta meegenomen: bah, geen aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen