vrijdag 17 oktober 2014

Uit eten bij Manu in Arnhem

Gisteravond ben ik met een vriendin uit eten gegaan bij Manu in Arnhem. Ik was daar 2,5 jaar geleden een keer geweest om te lunchen en dat was me erg goed bevallen. De allergenenkaart was uitgebreid en het glutenvrije brood was erg lekker. Ik kreeg zelfs een glutenvrij koekje bij de thee, dus het was allemaal prima voor elkaar.
Ik had zegeltjes gespaard in het kader van de spaaractie van de Albert Heijn en Manu was een van de deelnemende restaurants. Voor 25 euro (plus een volle spaarkaart) kun je met twee personen een driegangendiner nuttigen. Ik belde op om te vragen of ik als glutenvrije/melkvrije gast daar ook gebruik van kon maken en dat zou kunnen. Mooi!

We konden kiezen uit een drietal voorgerechten, een drietal hoofdgerechten en een drietal toetjes. Vooraf ging ik voor de pompoensoep. Dit is wat ik kreeg:


De ober vertelde bij het uitserveren dat het ging om de glutenvrije pompoensoep. Ik zag aan de boterham dat hij glutenvrij was. Ik twijfelde over de room. Hij zei dat het amandelroom zou moeten zijn, maar dat hij het na zou vragen. Even later kwam hij terug en nam hij de soep mee. Het bleek gewone room te zijn. Ik kreeg een nieuwe kom soep, nu wel met amandelroom, en een witte boterham ernaast. Blijkbaar is het bruine brood niet melkvrij, het witte wel. Helaas vond ik de boterham nogal smaakloos, maar de soep had wel smaak. Het brood is brood van Allergento. Het zelfgemaakte brood dat ik 2,5 jaar geleden had gegeten, wordt niet meer geserveerd. Ze hadden van klanten teruggekregen dat het na 2, 3 dagen uit elkaar viel. Dit brod blijft beter vers. Wel namen ze mijn feedback over het smaakloos zijn van het brood ter harte en wellicht bestellen ze de volgende keer bruin glutenvrij/melkvrij brood.
De vriendin met wie ik was eten, ging voor de bietencarpaccio vooraf: 



Als hoofdgerecht ging ik voor de wortelcurry. Hij werd geserveerd met rijst en groenten en het bakje salade was voor mijn vriendin en mij samen. De curry smaakte erg lekker!



Als toetje kon je kiezen uit een kaasplankje, ijs van Professor Grundschnabel of gebak. Het gebak bleek een glutenvrije brownie of glutenvrije appeltaart te zijn. Mijn vriendin bestelde de taart en ik het ijs, zodat we van alles wat konden proeven. Het was heerlijk! Helaas kreeg ik het ijs uitgeserveerd met slagroom, dus ik moest vragen om nieuw ijs.

Het eten smaakte goed, maar je moet duidelijk wel alert blijven. Zowel het voorgerecht als het toetje heb ik terug moeten sturen. Ook was de bediening erg traag. Je zou denken dat als je maar uit drie voorafjes kunt kiezen, het niet zo lang hoeft te duren voor je het uitgeserveerd krijgt. Helaas moesten we erg lang wachten. Toen we vijf kwartier na binnenkomst ons hoofdgerecht geserveerd kregen, werd ons niet eens gevraagd of we nog wat wilden drinken. En dat eerste drankje hadden we natuurlijk al (bijna) op na zoveel tijd... Wat dat betreft heeft de bediening nog wat te leren.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten