dinsdag 7 oktober 2014

Lunch en diner tijdens het toernooi: dit jaar wel oké!

Dit jaar nam ik voor de tweede keer deel aan een toernooi in Rue, Frankrijk. Vorig jaar oktober heb ik diverse blogs geschreven over de lunches en diners die door het toernooi verzorgd werden en de zeer inspiratieloze, saaie maaltijden die ik toen at: droge witte rijst en een droog stuk vlees of vis. Met veel geluk een enkele keer wat groente. Na afloop van het toernooi, beloofde de toernooidirecteur beterschap. Zoals bij elk toernooi, mailde ik enkele weken voor aanvang dat ik dieetwensen heb en vroeg ik of hieraan tegemoet gekomen kon worden. Een week voor het toernooi kreeg ik het menu voor tijdens het toernooi opgestuurd met de vraag of ik aan kon geven wat ik er wel en niet van kon eten en of ik suggesties kon doen voor maaltijden die ik goed zou vinden. Ik heb veel dingen door moeten strepen in het overzicht, maar kon gelukkig ook goede suggesties doen (zoals "vervang de pasta door glutenvrije pasta"). Ik was erg benieuwd hoe de koks het op zouden pakken!
En ik kan zeggen: dit jaar was het prima voor elkaar. De maaltijden begonnen meestal met een voorafje, bestaande uit diverse soorten salade en rauwkost. Soms bleef er voor mij alleen wortel over, maar dat deerde me niet. Ik was blij dat ik groente kreeg bij de maaltijd:


Na het voorafje volgde het hoofdgerecht. Soms kreeg ik het zelfde als de anderen, soms was het een beetje aangepast (zoals rijst in plaats van de romige risotto of kipfilet in plaats van gestoofd rundvlees). Drie voorbeelden:




Als toetje was er elke dag taart, yoghurt en fruit. Ik ging voor het fruit.

Ze hebben vorige week prima voor me gezorgd en hier was ik erg blij mee. Vorig jaar vond ik het echt niet leuk wat eten betreft en heb ik er uiteindelijk voor gekozen om een paar keer zelf te koken in het huisje (we verbleven op een vakantiepark met in het huisje een keuken). Dit jaar hoefde ik het park niet te ontvluchten, om goed te kunnen eten en ik heb de organisatie hartelijk bedankt voor de goede zorgen. 

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten