dinsdag 14 oktober 2014

Spelersdiner op Sardinië

De laatste avond van het toernooi in Alghero, op Sardinië, vond het spelersfeest plaats. We zaten buiten onder de overkapping bij het zwembad en er was live muziek. Het diner werd in buffetvorm gepresenteerd en klaargemaakt door de koks van het hotel. Ik wist dus al dat het qua glutenvrij wel goed zou komen.

Allereerst werd er een buffet met voorafjes gepresenteerd.


Kijk eens wat een leuke dieren er tussen de schalen met eten stonden!



Van de voorafjes kon ik best veel eten. De kok die erbij stond, kon me vertellen wat ik wel en niet mocht hebben. Ik ging voor meloen met ham, verse ananas, tomaatjes met rucola (de mozarella die erbij lag, heb ik laten liggen), een schaaltje met daarin wat vis, tomaatjes en ui en een schaaltje met vis en kruiden:



Na de voorafjes volgde een gang met pasta. Bij het buffet kon iedereen kiezen uit twee soorten pasta. Ik kreeg een bord glutenvrije pasta met tomatensaus:


De gang na de pasta is in Italië altijd de gang met vlees en/of vis. Ook nu werd er een buffet ingericht, met garnalen op een spies, vis en aardappeldingen die niet glutenvrij waren:




Het toetjesbuffet was belachelijk, want het bestond uit veel te veel koekjes per persoon:


Voor mij natuurlijk geen koekjes, maar er stond nog meloen met ham, dus dat was mijn toetje.

Aan het einde van de avond had ik, net als alle anderen, te veel gegeten. Het heeft me goed gesmaakt!


Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten