woensdag 21 januari 2015

Thaise salade

Mijn hotel van deze week staat in Glen Waverley, Melbourne. Het staat in een Aziatische buurt en er liggen veel restaurantjes vlakbij. Gisteravond ging ik op zoek naar een hapje eten. Ik had geen zin in een zware warme maaltijd, waarschijnlijk deels door de jetlag. Een salade zou lekker zijn of anders misschien sushi of zo.
Ik bekeek de menukaarten die bij de meeste restaurants buiten hingen. Ik zag op enkele kaarten een opmerking in de trant van "onze maaltijden kunnen sporen bevatten van gluten, ....., en we nemen daar geen verantwoordelijkheid voor". Die restaurants waren voor mij dus niet uitnodigend. Ik wist van enkele restaurants nog van vorig jaar dat ik daar niet veel kon krijgen. Ik besloot eens een hoek om te slaan en te bekijken hoe het geregeld was met de restaurants aldaar. Bij een Thais restaurant aangekomen, zag ik buiten op de menukaart GF staan achter diverse gerechten, inclusief wat salades. Ik had mijn restaurant dus gevonden!

Dit was de menukaart:


En hieronder zie je de salade met lam die ik besteld had. Hij smaakte goed! 



Heerlijk zo'n menukaart waar de glutenvrije gerechten duidelijk op staan aangegeven. En fijn ook dat er in veel Aziatisch keukens niet zo veel melk wordt gebruikt. Bovenstaande salade was ook melkvrij, altijd fijn als ze daar ook niks voor aan hoeven te passen.

Vanavond wil ik weer terug naar een Maleisisch restaurant waar ik vorig jaar heel lekker heb gegeten. Er staat altijd een rij buiten, omdat je niet kunt reserveren en het een populair restaurant is. Hopelijk is de rij vanavond niet zo lang! Anders zullen we toch een ander restaurant opzoeken.

Groetjes Marjolein

2 opmerkingen:

  1. De salade ziet er lekker uit!

    Ik ben trouwens een trouwe en stille volger van je blog. Ik zou zooo graag weer terug willen naar Australiƫ! Ik ben nu bijna drie maanden thuis en ik baal ervan dat ik net voor de zomer ben weggegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi. Leuk je berichtje te lezen.
    Australiƫ is een geweldig land. Ik begrijp dat je terug wilt gaan!

    BeantwoordenVerwijderen