dinsdag 27 januari 2015

Glutenvrij op St. Kilda Beach, Melbourne

Vanmiddag ben ik tussen mijn twee tennistrainingen in naar het strand gegaan. Dat was op ongeveer een half uur lopen van het tennispark, Ik wist dat ik langs een supermarkt zou komen, dus ik kon nog wat repen inslaan. Op de terugweg ben ik met de auto gegaan.
Bij het strand (Saint Kilda) aangekomen, zag ik de vertrouwde restaurants die ik me van enkele jaren geleden herinnerde. Toen at ik voor het eerste jaar glutenvrij en ondertussen heb ik nog meer oog voor "GF" op menukaarten. Ik besloot even de boel te verkennen. Ik had op internet al gezien dat je bij meerdere restaurants goed terecht kon. Onder andere zou er een restaurant zijn met heerlijke gv pizza en pasta en elders kon ik een salade met kangoeroesteak krijgen. Dat leek me wel wat! Maar dat waren niet de restaurants die ik direct aan het strand aantrof. Ik zag twee restaurants met de volgende menukaarten. De eerste zag er gelijk al veelbelovend uit, al was de tweede ook lang niet gek (sorry, je moet bij de eerste je hoofd even draaien):



Ik besloot om toch voor de kangoeroe te gaan, al hadden ze helaas geen salade ermee. Ik zag dat de steak geserveerd werd met groente en aardappelpuree. Die puree kon natuurlijk niet, vanwege de melk. Ik vroeg of ik in plaats daarvan de aardappelwedges kon krijgen. Er stond immers GF achter de garnalen met wedges. Helaas bleken de kruiden gluten te bevatten. De frietjes waren ook niet echt glutenvrij, want die gingen met gepaneerde dingen in de frituur. Ik kon wel pizzabrood krijgen. Ik vroeg of dat niet saai en droog zou zijn, maar het zou echt lekker zijn. Nou vooruit dan maar!

En dit is wat ik kreeg:

De saus was zowel gluten- als melkvrij en ik kon er de pizzapunten in soppen, al was die pizzabodem droog ook lekker. Er stond op de menukaart dat er glutenvrije pizzabodems waren. Dit zal vast zo'n bodem geweest zijn! De steak smaakte lekker en de groente was prima; gewoon groente. 

Mocht je ook nog een toetje willen eten in dit restaurant, dan kun je gaan voor fruit. En in het tweede gedeelte van het restaurant, waar je gebak, wat te drinken en belegde broodjes kunt kopen, zag ik het volgende: 



Ook verkochten ze er enkele soorten GoNatural repen, te vergelijken met EatNatural in Nederland, glutenvrij dus. En zakjes noten.

De naam van dit fijne restaurant? The Beachcomber Cafe. Te herkennen aan de oranje parasols! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten