maandag 9 februari 2015

Glutenvrij vliegen met Garuda Indonesia

Op de terugweg van Australië naar huis, ben ik met Garuda Indonesia gevlogen.
Allereerst vloog ik van Perth naar Jakarta. Die vlucht duurde ruim vier uur. Aan boord werd een maal een maaltijd geserveerd:


De dressing die bij de salade linksboven zat, smaakte goed. Midden boven zie je een bakje met fruit op siroop. De rijstwafels die rechtsonder lagen, waren ontzettend taai (oud dus), dus die heb ik niet gegeten. Het warme eten bestond uit aardappelen, vis en groente en dat smaakte redelijk. Qua structuur (droog, vet, ...) was het prima, maar het was nogal flauw van smaak. Helaas levert Garuda in tegenstelling tot de meeste maatschappijen geen zakjes zout en peper mee met het bestek.

Vanaf Jakarta vloog ik rechtstreeks naar Amsterdam. Die vlucht duurde meer dan veertien uur. Er werden twee maaltijden geserveerd en daar tussenin een snack. Dit was de eerste maaltijd: 


Linksboven vers fruit, rechtsboven twee stukjes fruit en twee stukjes gelatine-achtig-iets, dat stelde het toetje voor. In plaats van een broodje, kreeg ik een mandarijn. Ik besloot die voor later te bewaren. Het warme eten bestond uit rijst, kip en groente. De kip was erg droog. Na een tijdje staarde ik van de broodjes van mijn buren naar mijn margarine. Ik bedacht me dat ik natuurlijk geen broodje had om de margarine op te smeren. Wel had ik die droge kip... Met de margarine over de kip en de rijst, werd mijn eten een stuk lekkerder!

Na de maaltijd ging ik slapen. Blijkbaar is tijdens mijn slaap de snack geserveerd. Volgens de uitgedeelde menukaart, zouden de anderen een chicken sandwich krijgen. Ik vond op mijn tafeltje, dat de stewardess naar beneden had geklapt, een mandarijn. Ik besloot die nog even te bewaren.

Het ontbijt zie je hieronder:


Linksboven fruit, midden boven naturel yoghurt, rechtsonder weer een mandarijn en linksonder het warme eten. Dat bestond uit vrij veel ei, aardappels, tomaatjes en champignons. Het smaakte best oké.

Tegen het einde van de vlucht, besloot ik de mandarijnen te eten. De laatst gekregen mandarijn smaakte goed, het smaakte naar meer! Helaas waren de eerste twee mandarijnen helemaal uitgedroogd en dus niet echt te eten.

Het eten was weer prima geregeld, wat dat betreft kun je prima vliegen met Garuda Indonesia! Ook waren de stewardessen ontzettend klantvriendelijk, echt een fijne benadering aan boord. Een goede ervaring dus.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten