dinsdag 3 februari 2015

Afhaalpizza

Vanavond heb ik een pizza afgehaald bij Crust Gourmet Pizza Bar in Perth, Australië. Ze hebben daar een glutenvrije pizzabodem. Op de pizzamenukaart staat met GF aangegeven welke pizza's glutenvrij beleg hebben en dus met een gv pizzabodem besteld kunnen worden.
Ik ben voor de pizza met kip en pesto gegaan:



De pizza was zeer rijkelijk belegd en de smaak was goed. Helaas was de pizzabodem niet knapperig, maar slap. Mijn Amerikaanse vriendin met wie ik hier ben, vertelde me dat het ook moeilijk is om een lekker knapperige glutenvolle bodem te krijgen in Australië. Ik meen me van vorig jaar te herinneren dat ik bij Domino's in Australië een lekkerdere bodem had, dus mocht ik volgend jaar weer een keer pizza willen eten, dan zal ik daar weer heen gaan. Ook al had ik toen last van een kleine glutenreactie... Ik weet nog niet of dat vanavond weer zo zal zijn. 

Ik heb al in best wel wat landen een glutenvrije pizza mogen eten. Op 1 staat toch echt de pizza die ik in september op Sardinië (Italië) gegeten heb, op 2 denk ik de pizza's van Pizza Express in Engeland (400 vestigingen in Groot-Brittannië). Het blijft leuk om te proberen, terwijl ik in Nederland misschien maar één keer per jaar pizza eet. Zo blijft het natuurlijk ook wel bijzonder!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten