woensdag 16 maart 2016

Een andere Walmart in Baton Rouge

Een paar jaar geleden schreef ik al twee keer een blog over de supermarktketen Walmart: een keer over een vestiging in Baton Rouge, een keer in St. Louis. Beide keren was ik niet zo enthousiast over het aanbod.
Deze week ben ik naar weer een andere vestiging van Walmart in Baton Rouge geweest. Het aanbod van glutenvrije producten was hier beduidend groter dan bij de andere vestigingen! Dat kan aan de winkel liggen, maar ook aan het feit dat we een paar jaar verder zijn en dat "glutenvrij" ook in Baton Rouge steeds meer aanwezig wordt.
Een gedeelte van een gangpad was speciaal aan "Free from" gewijd. Daar vond ik onder andere meerdere soorten pasta, koekjes, ontbijtgranen en mueslirepen. Diverse producten waren van het huismerk "Great value" en die producten waren beduidend lager geprijsd dan alle andere producten. Want glutenvrij is ook in Amerika erg duur.
Ik zocht een kant-en-klare maaltijd die ik in de magnetron kon opwarmen. Buiten de koeling vond ik er niet zo veel, maar de vriezer stond er vol mee. Ik heb veel dozen in mijn handen gehad, maar overal zat gluten in. Tot ik bij de laatste vriezer aan kwam, waar meerdere schappen vol stonden met producten van het glutenvrije merk Udis. Er lagen broden, lasagne, pizza en kant-en-klaar maaltijden. In de vriezer ernaast zag ik diverse soorten gepaneerde kip en worstjes van een ander merk, ook glutenvrij. Zo kon ik toch nog een simpele hap eten in de hotelkamer! (Gevolgd door een broodnodig toetje, want de portie pasta was wel erg klein.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten