maandag 28 maart 2016

Met KLM van Amsterdam naar Johannesburg

Gisteren ben ik met KLM van Amsterdam naar Johannesburg gevlogen. Een vlucht van bijna elf uur en daarom werden er twee maaltijden en een snack geserveerd. We vertrokken om 10.30 en kwamen om 21.15 aan (geen tijdverschil).

De eerste maaltijd kwam rond lunchtijd. Het was een warme maaltijd:
Een lunch die bij bekend was. Salade met dressing, een bakje fruit, een Consenza broodje met een botertje en een warm gerecht dat bestond uit boekweitrisotto, champignons, sperziebonen en kip in jus. Ik was helaas mijn jammetje vergeten om op het (helaas weer erg droge) broodje te smeren. Gelukkig was het een goede uitkomst om het brood met jus en kip te eten! Van de risotto ben ik nog steeds niet weg helaas. 

Een paar uur later kregen we een snack. Ik kreeg een glutenvrij broodje, belegd met tomaat, komkommer en roomkaas. De andere passagiers kregen een sandwich en/of een zakje chips of ijs. Ik ben voor de chips gegaan, maar volgens mij was het ijs ook glutenvrij (niet melkvrij).

 De steward zei me bij het overhandigen van het broodje dat ik hem misschien maar even moest laten liggen, omdat hij nog erg koud was. Een kwartier later waagde ik me er aan. Ik nam een hap en hoorde geknisper. Ik dacht dat er sla op het broodje zat! Maar het bleek dat de komkommer, tomaat en de kern van het broodje nog bevroren waren. Oeps!

Rond etenstijd kwam de laatste maaltijd. Ik verwachtte een warme maaltijd, omdat het even na zes uur 's avonds was, maar we kregen iets wat ik normaal als lunch zou eten: een 1/3e gevuld bakje vanilleyoghurt, een bakje fruit en een sauseisenbroodje. Ik eet zulke broodjes nooit en het smaakte me erg goed! Het vulde alleen niet genoeg als diner, maar gelukkig kon ik nog wat extra fruit krijgen en had ik de chips bewaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten