dinsdag 26 november 2013

Op de laatste ochtend...

Soms ontdek je een fijn winkeltje pas op de laatste ochtend dat je ergens verblijft. Zo ook ik. Ik zou om 10 uur vertrekken naar het vliegveld. Aangezien ik al twee weken lang elke ochtend vroeg wakker was, verliet ik ook nu om 8 uur het hostel. Ik besloot mijn laatste ochtend voor twee dingen te gebruiken: op zoek gaan naar het heerlijke glutenvrije brood in de supermarkt, om mee naar huis te nemen, en ontbijten. Ik zou eerst in de supermarkt kijken wat ze daar aan ontbijt aan zouden bieden. Helaas hadden ze mijn favoriete brood niet en al boden ze veel bereidde dingen aan: ik had geen zin in salade en dat beperkte mijn keuze flink. Toen bedacht ik me dat ik nog helemaal geen fastfood had gegeten in de VS en dat het mijn laatste kans zou zijn. De voorgaande dag had ik tijdens het ellenlange wachten op de bus op mijn telefoon de glutenvrije fastfood-app bekeken en ik wist dat ik bij Chipotle veel zou kunnen kopen. Ik wist alleen niet waar de dichtstbijzijnde vestiging was en omdat ik toch nog genoeg tijd had, besloot ik rond te struinen. Ik vind geen Chipotle, maar net toen ik terug wilde gaan naar mijn hostel om daar toch maar te ontbijten met eigen brood, vond ik het volgende winkeltje:
Biologisch, dat moest ik hebben! Zoveel beter dan fastfood! Het bleek een zaak te zijn waar ze alleen maar "raw food" en "vegan" verkochten. Ik vroeg of ze een kaart hadden met daarop aangegeven welke producten glutenvrij waren. Dat hadden ze niet, vertelde de medewerkster mij, want ze kon het me zo ook wel aanwijzen in de vitrine: alles wat glutenvrij, behalve de sandwich onderin de hoek. En toen stond ik voor een moeilijke taak: kiezen wat ik wilde eten! Ik heb echt heel lang getwijfeld en besloot uiteindelijk dat ik ook alvast mijn lunch zou kopen, wat het kiezen een klein beetje gemakkelijker maakte. Dit werd uiteindelijk mijn ontbijt:
Een bakje kokosyoghurt (weer wat geleerd, dat kun je kopen bij natuurwinkels in Nederland of zelf maken!) met muesli, fruit en honing. 
Als lunch besloot ik voor een wrap te gaan. Ik kon kiezen uit veel verschillende dingen en heb uiteindelijk onderstaande gekocht:

Hij smaakte echt ONTZETTEND LEKKER!!! Ik heb een tijd geleden de documentaires "rauw" en "rauwer" gekeken. De mensen in die docu leken alleen maar 'saai' eten te eten. Dat is dus helemaal niet nodig, in Amerika hebben ze rauw eten maken tot een kunst verheven, lijkt het wel! Denk niet dat ik nu rauw wil gaan eten, maar als ik een keer op zoek ben naar wat lekkers te eten en ik zie een biologische rauwe zaak, dan ga ik daar liever naartoe dan naar een fastfood restaurant.

Misschien was het trouwens goed dat ik deze winkel pas zo laat ontdekte. Het eten was erg lekker en gezond, maar ook vrij prijzig... 

Dit was mijn laatste blog over mijn reis naar Californië. Mijn volgende toernooi laat nog een paar weken op zich wachten, maar ik verzeker jullie dat ik deze week weer een blog zal plaatsen!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten