zaterdag 2 november 2013

Zelf naar de supermarkt

Ruim van tevoren heb ik met de toernooiorganisatie contact gehad over mijn dieet en zij zouden ervoor zorgen dat ik kon ontbijten, lunchen en dineren. Ik had zelf geen brood meegenomen naar de VS, omdat ik weet dat je dat hier ook kunt kopen en ik vond dat ik niet de controlfreak uit moest hangen, maar er wat meer op moest vertrouwen dat anderen nakomen wat ze toegezegd hebben. Vanmorgen ging ik naar het ontbijtbuffet in het restaurant. Helaas hadden ze geen glutenvrij brood. Het enige dat ik kon eten van het buffet, was de salade van ananas en meloen. Gelukkig wilde de kok voor mij eieren bakken zonder boter/melk, dus mijn ontbijt bestond uit ei met fruit. Niet echt uitgebreid. In het hotel kon niemand toezeggen brood voor mij te kopen, want de manager is er maandag pas weer en tot die tijd komt niemand in actie. Daarom heb ik mij vanmiddag door iemand van de toernooiorganisatie naar de supermarkt laten rijden, waar ik kort de tijd had om inkopen te doen. Ik zeg kort, want ik had er zo een uur langer kunnen blijven. Het was de ideale supermarkt om boodschappen te doen!!! Want bij ELK product dat glutenvrij is, staat dat met een kaartje vermeld naast de prijs in de schappen. Het kaartje springt er letterlijk uit, dus je ziet heel gemakkelijk wat wel en niet glutenvrij is, van de vleeswaren tot de jam en de mueslirepen tot de pasta. En ik zag HEEL VEEL kaartjes. Dat wordt dus teruggaan na het weekend!
De organisatie van het toernooi verzorgt pas vanaf maandagavond het eten. Dat betekende dat ik zelf spullen moest kopen voor het ontbijt (in mijn geval) en voor de lunch. Daarnaast was ik mijn voedingssupplementen vergeten, dus ook die moest ik kopen. Uiteindelijk had ik een leuke buit:
Twee soorten brood. Ik heb ze allebei al geproefd en ze smaken erg lekker, zonder te toasten! Ook is het voedzaam brood en bestaat het niet uit zetmeel, maar uit hele granen. Daarnaast heb ik twee grote paprika's, een zak snoeppaprika's, een zak worteltjes, bleekselderij, humus, guacamole, kokosspread, appelspread en kipfilet gekocht. Genoeg om de eerste lunches mee door te komen en erg lekker en gezond! 

Ik heb een overzicht gekregen met de lunches en diners vanaf maandagavond. Elke lunch of diner wordt verzorgd door een ander restaurant, wat het overleggen over mijn eten bijna onmogelijk maakt. Ze hebben vanuit de organisatie geregeld dat alles sausjes en dergelijke apart van het vlees worden aangeleverd. Verder kan ik suggesties aandragen voor mijn eten en dat ga ik zeker doen, want het grootste gedeelte van de maaltijden bestaat uit dingen die ik niet mag eten. Samen met de vrouw met wie ik vandaag in de supermarkt was heb ik al wat saladedressings gekocht die ik wel mag, want er zal twee keer per dag salade op het menu staan. Ik zei al direct dat ik op een salade niet kan sporten, dus dat we wel wat anders moeten regelen. Dat gaat als het goed is goed komen. En zo niet, dan koop ik gewoon wat extra broden en dan komt het dus ook goed. Het brood smaakt in ieder geval prima, dus als ik moet lunchen met brood, vind ik dat absoluut niet erg!

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten