zaterdag 29 november 2014

Gluten free at Bhatti Indian Quisine London

Vanavond ben ik naar het Royal Theatre in Londen geweest. In de omgeving zijn veel eetgelegenheden te vinden. Tussen de bushalte en het theater kwam ik langs twee Indische restaurants, die naast elkaar zaten. Allebei boden ze een theatermenu aan: drie gangen voor 10 of 13 pond. Ik ging naar het restaurant dat drie gangen voor 10 pond (oké, 9.95) aanbood. De 'propper' bij de deur vertelde me dat glutenvrij en melkvrij geen probleem zou zijn. Het restaurant heet Bhatti Indian Cuisine en je vindt het op 37 Great Queen Street.

Als voorafje ging ik voor de linzensoep. De gele soep was nogal waterig, niet zoals ik hem verwachtte en zelf zou maken. Een goedkoop soepje dus.
Als hoofdgerecht ging ik voor de lam rogan josh. Deze werd geserveerd met groente, rijst en naanbrood. Ik vroeg om papadums in plaats van naanbrood.

Het toetje van het menu was vanille-ijs, maar dat ging natuurlijk niet. Mij werd een kop koffie of thee aangeboden. Ik informeerde naar fruit, maar dat hadden ze niet. Ze hadden wel sorbetijs. Ik kreeg een citroensorbet: 



Die smaakte goed! Niet zo zoet gelukkig en de presentatie vond ik erg leuk.

En dan mijn oordeel over dit restaurant: het is goedkoop en dat is te merken aan de smaak die aan het eten zit. Ik ga vaker bij Indische restaurants eten en normaal gesproken is het eten lekkerder. De soep was te waterig en van het hoofdgerecht vond ik de papadums het lekkerste onderdeel...

Ik ben niet ziek geworden en dat is natuurlijk wel weer mooi. Ook had ik mijn eten mooi op tijd voor de start van de musical waar ik heen ging. Als je voor een theatermenu gaat, weten ze dat ze je niet te lang moeten laten wachten op je eten. Dat was dus goed in orde. Maar een volgende keer ga ik ergens anders eten. Dan betaal ik iets meer, maar is het hopelijk ook wat lekkerder.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten