woensdag 26 november 2014

Supermarkt Waitrose: glutenvrij

In het winkelcentrum waar ik eergisteren over schreef, Westfield Stratford City, zit ook een supermarkt: Waitrose. Daar ben ik vanmorgen geweest, altijd op zoek naar lekkere glutenvrije dingen. Ik heb weer veel verschillende soorten fruit'snoep' weten te scoren. Ook waren de NAKD repen in de aanbieding, dus ik heb flink ingeslagen. Voor een supermarkt in een winkelcentrum vond ik het glutenvrije gedeelte absoluut niet tegenvallen:


Waitrose heeft zelfs een glutenvrij huismerk en verkopen van dat merk onder andere brood en een soort cake-repen. 
Op de versafdeling lagen twee soorten glutenvrij brood tussen de kant-en-klare sandwiches: 


Helaas bevatten ze wel allebei melk. Maar anders had ik ze ook niet gekocht, want het zijn echt caloriebommen. Ik denk dat dat door het broodje komt. Het broodje ziet er uit als een Genius broodje en in een zo'n broodje zit al heel veel. Tel daar beleg bij op... Nee, dan sla ik even over. Maar op zich is dit een prima lunch hoor, maar aangezien ik op het tennispark lunch, was het een beetje veel van het goede om tussendoor te eten. 

Ik heb ook nog een pot jam gekocht, omdat ik geen zin heb om de hele week bij het ontbijtbuffet ketchup met ei en/of tomaat op brood te eten. De jam zit hier in zo'n grote bak waar iedereen uit schept en er is niet veel keuze in vleesbeleg. Dan liever even een eigen pot jam, dat vind ik een stuk gemakkelijker dan telkens aan een medewerker moeten vragen of ze alsjeblief 'verse' jam voor mij uit de keuken willen halen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten