zondag 12 april 2015

Eten tijdens toernooi 1 in Zuid-Afrika

Ik speel zoals ik waarschijnlijk al eerder geschreven heb twee toernooien in Zuid-Afrika. De eerste week zit er nu bijna op. Hoe het met het eten geregeld was?

Bij het ontbijt kon ik meerdere dingen pakken, zoals vers fruit en gekookte eieren. Ik had zelf wat dingetjes te eten meegenomen ter aanvulling. Vanmorgen kreeg ik een scrambled egg zonder melk, eerder deze week maakte de chef een groente-omelet voor me. Prima geregeld dus! 
Het avondeten vond ook in het hotel plaats. Het was elke keer een buffet en bijna elke avond waren er genoeg glutenvrije opties om zowel groente, vlees als iets met koolhydraten (op één keer na) te eten. Het was goed voor elkaar!

De warme lunch werd op het tennispark verzorgd. Elke dag kon ik me melden bij het buffet en werd uit de keuken mijn bord met eten gehaald. Het smaakte elke keer lekker en was gevarieerd. Zo had ik de ene keer kip, de andere keer vis en dan weer lam. Ook lag er elke keer iets van rijst of aardappelen bij en verschillende soorten groenten. Gisteren hadden we frietjes en die waren echt super lekker! Er zaten heerlijke kruiden op en ze waren gebakken in zonnebloemolie (denk ik), wat lekker smaakte (al is dat niet zo gezond...). Op de tweede dag hadden ze zelfs glutenvrij brood, maar dat was echt niet lekker... Erg hard en droog. Maar het feit dat ze de moeite hadden genomen, vond ik wel top. Ik ben erg blij dat het zo goed geregeld was en ook nog eens heerlijk smaakte!

Dit at ik vrijdag tijdens de lunch. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten