dinsdag 14 april 2015

Opgesloten

Gisteravond zat ik opgesloten in mijn kamer. Hoe dat kwam? Om 18.00 viel de stroom uit. Niet alleen in het hotel waar ik nu verblijf, maar in het hele blok. Het avondeten zou vanaf 18.30 plaatsvinden op de 4de verdieping van het hotel en mijn kamer was op de 8ste. Ik kon de kamer wel uit, maar geen vier trappen naar beneden (de liften deden het niet), dus ik zat opgesloten op mijn kamer, samen met mijn kamergenote. Ons werd verteld dat er eten naar de kamers gebracht zou worden. Om half acht werd naar onze kamer gebeld (om de een of andere reden werkte de telefoon een beetje) om te vragen met hoeveel we waren. Mijn kamergenote gaf door dat een maaltijd glutenvrij moest zijn. Tegen half negen kwam iemand aan de deur. Het werd een diner bij kaarslicht.

Helaas stelde het niet zo veel voor. We kregen sla, met veel kaas (die ik liet liggen), een halve mini-pompoen (erg lekker!), wat lamsvlees (helaas voornamelijk bot) en drie hapjes aardappelsalade. Niet genoeg om onze hongerige magen te stillen en we vroegen of we misschien nog wat fruit konden krijgen. Dat kregen we een uurtje later. 


Het bleek dat we relatief weinig te eten hadden gekregen, omdat de meeste spelers wel naar de 4de verdieping waren gekomen (die kwamen allemaal van de begane grond, want ze kwamen net terug van het tennispark en moesten helemaal omhoog). Het eten was dus al bijna op, toen ze voor ons op gingen scheppen.
Ik ben super blij dat ze eten naar onze kamers brachten en later terug kwamen met een bord fruit en waxinelichtjes. Na vier uur in het donker gezeten te hebben, kwam de stroom weer terug. Blijkbaar is het elektriciteitsnet hier overbelast en om problemen te voorkomen, worden hele wijken om de beurt zonder stroom gezet. Ik ben blij dat ik op het moment dat dat gebeurde niet in de lift zat...

1 opmerking:

  1. Ik heb in Afrika (Zimbabwe en Ghana) een paar keer mee gemaakt dat de stroom uit viel. Eigenlijk was het best heel gezellig: kaarsjes er bij, verhalen vertellen, emmertjesdouche bij kaarslicht.

    BeantwoordenVerwijderen