maandag 22 juli 2013

Een week in Nottingham

Afgelopen week verbleef ik in Nottingham. Gelukkig was het eten hier net als vorig jaar goed geregeld. We zaten dit jaar in een nieuw hotel en het ontbijt was hier een stuk beter dan in het oude hotel. De eerste ochtend kreeg ik drie heerlijk zachte witte boterhammen, ongeveer de lekkerste glutenvrije die er bestaan (vind ik zelf). Speciaal voor mij maakte de kok scrambled eggs zonder zuivel. Gelukkig stond er plantaardige boter (per cupje verpakt) en daardoor at ik elke ochtend drie lekker belegde boterhammen. Daarnaast was er verse ananas (jammie!).
De lunch nuttigde ik elke dag op het tennispark. Het was een lunch in buffetvorm en er waren telkens meerdere dingen die ik kon eten. Ook waren er glutenvrije broodjes. Ik nam uit het hotel margarine mee, omdat ze die op het tennispark niet hadden. Zo heb ik twee dagen margarine op mijn broodjes gehad, maar de koolsalade met mayo smeerde ik zonder op mijn broodje. Dat was een erg goede combinatie.
Het avondeten zat niet bij het toernooi in begrepen. De eerste avond at ik in het restaurant van het hotel. Hieronder zie je wat ik gekozen had (helaas weer een gekantelde foto, ik begrijp er niks van):


Zoals jullie in een ander blog hebben kunnen lezen, ben ik naar Pizza Express gegaan. Sterker nog: het was de eerste keer zo goed bevallen, dat ik later in de week nog een keer terug ben gegaan!


Wat een feest om te kunnen kiezen uit zoveel verschillende pizza's en ook nog uit een aantal voorgerechten.
Een andere avond ben ik bij een pub-restaurant op loopafstand van het hotel wezen eten. De allergenen stonden niet vermeld op de kaart, dus ik vroeg een medewerker of de mixed grill glutenvrij was. Ze vroeg het na in de keuken en dat was het geval. Voor de zekerheid vroeg ik of ze de friet wel apart van de snacks bakten en dat was niet zo. Daarom voor mij geen friet, maar een gepofte aardappel. Helaas hadden ze geen glutenvrije saus, dat was wel jammer.
De laatste avond at ik in de bar van het hotel. In de hotelkamer had ik namelijk eerder die dag de roomservice menukaart ontdekt en daar stond het op aangegeven als een gerecht glutenvrij was. Op de menukaart in de bar stond echter niks en ik had niet onthouden wat ik allemaal mocht eten, omdat dat het grootste gedeelte van de gerechten besloeg. Gelukkig was mijn eerste keuze gluten- en zuivelvrij. Ik heb gesmuld van piri piri chicken.
Tijdens de thuisreis heb ik een warme maaltijd gegeten op het vliegveld van Birmingham. Gelukkig was de serveerster op de hoogte van wat wel en niet kon en regelde ze voor mij olijfolie en balsamico in plaats van de normale slasaus.

Dit was een topweek wat eten betreft. Komende week speel ik een toernooi in België en ik weet nog van vorig jaar dat het daar ontzettend goed geregeld was. Ik heb dus hoge verwachtingen en hoop maar dat die uit zullen komen.

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten