dinsdag 9 juli 2013

Eten op het tennispark tijdens Wimbledon

Hallo,

Vorig jaar heb ik al glutenvrij deelgenomen aan het tennistoernooi Wimbledon, dus ik wist wat ik kon verwachten. Als speler kun je voor je maaltijden terecht in het spelers restaurant. Daarnaast was er bij het besloten terras een verkooppunt waar ze verse broodjes voor je belegden en sushi klaarmaakten. Bij het laatstgenoemde heb ik niks gehaald, omdat ze er geen glutenvrij brood hadden en ik geen zin had in sushi. Ik betwijfel ook of ze het glutenvrij voor me hadden kunnen bereiden, want er lagen natuurlijk overal kruimels op de toonbank en waarschijnlijk ook wat in de bakken met beleg.
Gelukkig kon ik in het spelersrestaurant uitstekend terecht. Je kon onder andere zelf een salade samenstellen. Bij de sla kon je brood eten, ik ook:


Het glutenvrije brood werd voor mij uit de vriezer gehaald en gegrild, zodat het lekker werd. Helaas hadden ze geen broodbeleg, dus ik heb er een sandwich van gemaakt door bij de saladebar het een en ander op te scheppen en door de boterhammen te besmeren met ketchup. Een heel gedoe, maar het smaakte wel lekker! Voor de glutenvolle mensen stond een koeling vol met sandwiches. Daarnaast kon je antipasti opscheppen of een verse smoothie met fruit naar keuze laten maken. Ook stond er een koeling met schoongemaakt fruit en yoghurt, kon je diverse soorten gebak kiezen en was er snoep te koop. Ik kon en wilde natuurlijk niet overal gebruik van maken.
In het spelersrestaurant werden ook warme maaltijden geserveerd. Zo kon je zelf een pastagerecht samen laten stellen, door een saus, vlees/vis en groenten aan te wijzen. Voor je neus werd de pasta gemaakt en ze hadden ook glutenvrije pasta. De enige saus die ik kon nemen was tomatensaus, maar gelukkig vind ik dat lekker.

Glutenvrij eten was dus prima geregeld tijdens dit toernooi. Vorige week zag ik op de Facebook coeliakiepagina voorbij komen dat zowel Murray als Djokovic glutenvrij eet. Wellicht dat dat er mee te maken heeft? Wie weet...

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten