zaterdag 27 juli 2013

Het eten op het tennispark in België

In mijn vorige berichten hebben jullie kunnen lezen dat het ontbijt en diner prima geregeld was tijdens het toernooi van deze week. Natuurlijk moest ik ook elke dag lunchen. De lunch werd op het tennispark verzorgd en het was een buffet. Voor mij stond er elke dag een apart bord klaar in de keuken, afgedekt met folie. Zo kon ik elke middag een lunch eten die vrij was van gluten en lactose. De lunch bevatte weinig koolhydraten, maar dat kon opgelost worden door om wat extra maïs te vragen. Wat ik jammer vond, is dat "glutenvrij" blijkbaar iets als "eet graag vis" betekende, wat helaas niet het geval is bij mij. Gelukkig heb ik het afgelopen jaar vis leren eten. Tien jaar geleden moest ik er echt niets van weten, als rasechte vleeseter, maar tegenwoordig begin ik het steeds meer te waarderen. Ik vond het dan ook geen reden tot klagen. Ik was blij dat men zo goed rekening met mij hield. Bovendien was wat ik te eten kreeg niet saai, maar gevarieerd. Het zag er ook chique uit, bijvoorbeeld een halve perzik gevuld met tonijn.
Ik heb niet elke dag gebruik gemaakt van de lunch. Op een van de dagen moest ik namelijk om een uur of twaalf de baan op voor mijn wedstrijd. Dan is het net te vroeg om te lunchen (de lunch werd vanaf 12 uur geserveerd), maar ik moest natuurlijk wel iets eten. Daarom had ik van het ontbijt boterhammen en kuipjes jam meegenomen, zodat ik toch iets kon eten voor mijn wedstrijd. Het brood in het hotel was hartstikke lekker en bleef ook lang vers smaken. Van de medewerkers mocht ik wat brood meenemen, dus dat was hartstikke aardig.
Van alle toernooien die ik tot nu toe gespeeld heb, heeft Belgian Open het eten het beste voor elkaar. Ik kan nergens uit zo veel dingen kiezen als tijdens het ontbijt en diner op dit toernooi. Als dit toernooi volgend jaar weer op mijn toernooikalender staat, zal ik uitkijken naar het eten!

Overmorgen ga ik voor het eerst sinds jaren weer echt op vakantie (als je de driedaagse trip in Zuid-Afrika niet meerekent). Ik ga naar Moskou en St. Petersburg. Ik heb een dieetverklaring in het Russisch en hoop maar dat het qua eten goed gaat komen. De ervaringen met glutenvrij eten in Rusland zijn spaarzaam gedeeld op internet. Ik hoop jullie na afloop van mijn vakantie van nieuwe informatie te kunnen voorzien. Het zou mooi zijn als het geen probleem is iets te eten krijgen in Rusland! Ik hoop maar dat het gaat lukken. Mocht een van jullie ervaringen in dat land hebben, dan lees ik graag jullie reacties op mijn blog. Tips zijn welkom!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten