dinsdag 3 september 2013

Een korte terugblik op St. Louis

Wat gaat de tijd toch snel. Ik zit al in New York en had nog niet eens geschreven hoe het met de lunch en het avondeten gegaan was in St. Louis. Even in het kort dan maar.

Lunch:
De lunch werd op het park aangeboden in buffetvorm. Een van de cateraars wist goed wat glutenvrij inhoudt en hield rekening met kruisbesmetting. Dat was erg fijn. Er was zelfs glutenvrij brood voor me gehaald, zodat ik net als anderen een sandwich kon eten. Het vlees werd voor mij uit een aparte zak gehaald, dus ik hoefde niet bang te zijn voor kruisbesmetting (behalve toen zijn collega me een keer hielp, maar dat is een ander verhaal). Ik heb niet elke dag geluncht op het tennispark. In plaats daarvan ben ik een keer St. Louis in gegaan en heb ik een lekkere salade gegeten. Ik weet dat ik eerder geschreven heb dat de salades me m'n neus uit komen op toernooien (of in iets andere woorden), maar het was meer dan 35 graden en dan vind ik een frisse salade wel lekker.

Avondeten:
Elke avond ben ik uit eten gegaan, bijna elke avond in een ander restaurant. Over het algemeen heb ik lekker gegeten. Helaas verstaan ze in St. Louis goed de Kunst van het Weglaten, jullie vast allemaal wel bekend. De keren dat ik mijn bord gepresenteerd kreeg met daarop alleen vlees en óf aardappelen óf groente, heb ik gevraagd of ik een vervanger voor de weggelaten friet/groente/et cetera kon krijgen. Gelukkig werd me dat zonder moeite gebracht.
Sommige restaurants hadden een aparte menukaart waarop de allergenen aangeduid stonden, dat was erg handig.

Of het allemaal goed is gegaan? Ik ben een dag ziek geweest en ik denk door een glutenfout. Het is me niet gelukt te achterhalen waar het precies mis is gegaan. De hele dag door eet je 'vreemde' dingen, dus het kan van alles geweest zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten