zaterdag 3 mei 2014

Ontbijt in het hotel

Bij het ontbijt hier in het Reef Hotel staat er een buffet waar je dingen kunt pakken. Het warme gedeelte bestaat onder andere uit roerei, gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus, spek, worstjes en tomaat. Een beetje de gebruikelijke Engels ontbijt ingrediënten dus. Daarnaast kun je brood pakken, is er vlees, kaas en jam als beleg, er liggen gekookte eieren, je kunt gaan voor vers fruit en voor yoghurt met een variëteit aan ontbijtgranen en zaden. Voor mij valt natuurlijk het een en ander af, maar er blijft best veel over. Ik had van huis ook het een en ander meegenomen en dat maakt dat ik gevarieerd heb kunnen ontbijten. Wat heb ik zoal gegeten? Hierbij enkele voorbeelden van de afgelopen ochtenden: 
- Een omelet met groenten, gebakken aardappelen, tomaat, vers fruit
- Een omelet met groenten, rijstwafels, vers fruit
- Een omelet, Vital brood, tomaat, vers fruit
- Gebakken aardappelen, tomaat, geruld gehakt, vers fruit
- Vruchtensap met havermout en chiazaad

Zoals je ziet, zijn de eieren bij mij in trek deze week. Het is ook het enige dat ik op brood kan eten, want ik weet niet of het vleesbeleg te vertrouwen is en de jam zit in een grote schaal. Daarnaast smul ik elke ochtend van het verse fruit en ook de tomaten (doormidden gesneden, van kruiden voorzien en gegrild) zijn erg in trek. 
Ik heb deze week voor het eerst Vital brood meegenomen, want dat brood zou lekker zijn zonder toasten. Het smaakt inderdaad aardig. Het is lang niet zo lekker als het brood dat ik zelf bak, maar met een omelet er op was het zeker wel te eten. De verpakking was vacuüm verpakt en hier in Johannesburg zitten we op 1700 meter hoogte of zoiets. Wie iets van hoogteverschillen en luchtdruk af weet, zal niet verbaasd zijn bij het zien van de volgende foto:
Morgenochtend is mijn laatste ochtend hier, want morgenavond vlieg ik naar huis. Ik heb nog wat boterhammen over en zal dat eten met een omelet. Tenminste, als mijn buik morgenochtend niet iets anders verlangt, want gisteren is het bij het spelersdiner fout gegaan en ik heb nu al de hele dag een onrustige buik. Ik luister altijd goed naar mijn lichaam en als het geen zin heeft in brood met ei, wordt het gewoon iets anders! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten