donderdag 22 mei 2014

Ontbijten in Japan

Mijn laatste bericht over het eten in Japan! Vorig jaar had ik bij het ontbijt gebruik gemaakt van de gekookte rijst die je elke ochtend bij het buffet vindt. Dit jaar was ik dat niet van plan om te doen, want ik wilde niet zo vaak rijst eten. In plaats daarvan nam ik brood mee. Ik had de dag voor vertrek een Benvital brood gebakken en daar heb ik tot en met woensdagochtend van kunnen eten bij het ontbijt. De dagen erna at ik het Schär Meesterbakkers meergranen brood. Beide broden zijn lekker om te eten zonder toasten. Het beleg bestond elke ochtend uit gebakken eieren, gekookte eieren met ketschup of de vegetarische paté die ik had meegenomen uit Nederland. Die paté is echt een aanrader! Je hoeft hem alleen na opening koel te bewaren en smaakt erg lekker op brood. Het was de Ekoland vegetarische paté cashew-paprika.
De meeste ochtenden ontbeet ik in het restaurant van het hotel, waar ik dus de eieren kon pakken (even opletten dat ik voor de gekookte eieren ging en niet de rauwe!). Daarnaast stond er verse ananas, dus elke ochtend at ik hier een bakje vol van. Op een ochtend had ik geen zin om beneden te eten. En aangezien ik toch zelf brood en beleg bij me had (er stond een koelkast op de kamer waar ik de paté en jam in bewaarde), was het ook niet nodig om steeds naar beneden te gaan. Wat heerlijk dat ik dankzij mijn meegebracht spullen een lekker luie ochtend in mijn pyjama kon beleven!
Op de zaterdagochtend zag ik bij het ontbijt rijstpap staan. Deze pap bleek enkel uit rijst te bestaan en ik heb het gegeten. Het was niet bijzonder lekker of zo. Thuis zou ik er denk ik kaneel doorheen geroerd hebben of zoiets, nu kon ik alleen voor lente-uitjes gaan. Maar ach, een keer wat anders proberen was wel aardig :).
Ik ben blij dat ik tijdens deze reis ontdekt heb welke soorten brood ik lekker vind om mee te nemen op reis. Het Benvital brood zou na het bakken vier dagen lekker blijven in de koelkast, maar bij mij bleef het dus zes dagen goed! En het Meesterbakkers brood smaakte ook best wel goed, nu het een stuk verser was dan het brood dat ik mee had naar Zuid-Afrika. Daarnaast had ik ook nog Schär Pain Campaignard bij me, dat vind ik ook lekker zonder toasten, maar dat brood heb ik alleen bij de lunch gegeten en niet bij het ontbijt.

Groetjes Marjolein

P.S. Maar goed dat bij de sportkeuring elk jaar wordt geconcludeerd dat mijn cholesterol waardes prima zijn, want ik eet op sommige toernooien echt heel vaak ei bij het ontbijt. Maar dat eieren slecht zijn voor je cholesterol, schijnt de afgelopen jaren achterhaald geweest te zijn. Dat hopen we dan maar :-).Het is vaak de enige veilige optie wat beleg betreft en dan heb ik weinig keuze, tenzij ik dus zelf paté mee ga nemen. Misschien dat ik dat maar ga doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten