zondag 27 oktober 2013

Ontbijten in Nottingham

Voor mijn vertrek naar Nottingham heb ik gemaild met het hotel. Ik wilde er namelijk zeker van zijn dat er voor mij glutenvrij brood zou zijn bij het ontbijt. Vorig jaar heb ik in de zomer tijdens het andere toernooi in dit hotel geslapen en toen was er ergens tussen de organisatie van het toernooi en de keuken iets mis gegaan, waardoor ik geen brood had. Dat wilde ik deze keer voorkomen!
Elke ochtend kon ik aan een van de serveersters vragen om een of twee glutenvrije broodjes. Afhankelijk van de kok die op dat moment in dienst was, werden de broodjes onder de gril gelegd of in de magnetron gedaan. Bij het beleg stonden per portie verpakte jammetjes en hier heb ik een paar keer van gegeten. Verder was er een warm buffet. De eieren werden in zonnebloemolie gebakken en die kon ik dus pakken en elke ochtend heb ik ontbeten met twee eieren. Op zondagochtend heb ik ook met gebakken ham ontbeten. Een zondags ontbijtje kan namelijk iets meer luxe hebben, vond ik zelf. De broodjes ei besmeerde ik met ketchup. Sinds ik gluten- en lactosevrij eet, ben ik aan het veranderen in een grootverbruiker van zakjes ketchup en mayonaise tijdens toernooien. Het is namelijk een handige vervanger van boter en geeft je broodje wat meer smaak dan margarine (die ontdekte ik pas na een paar dagen, want het lag bij het broodbuffet en daar kwam ik niet).


P.S. De broodjes smaakten trouwens erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten