dinsdag 5 augustus 2014

Dineren in het hotel

Deze week dineren we vier avonden in het hotel waar we verblijven. Het is een van de Holiday Inn's in Turijn. Op de eerste middag dat ik hier was, ging ik naar de keuken om door te geven wat mijn dieetwensen zijn. De kok vertelde me dat hij glutenvrije pasta en rijst voor me klaar kon maken en dat er glutenvrij brood aanwezig was, dus dat het goed zou komen. Goed nieuws!
's Avonds bleek dat de toernooiorganisatie van alle spelers met dieetwensen de gegevens had doorgegeven aan het hotel. Ik kreeg een vaste ober toegewezen en hij wist precies wat ik wel en niet mocht eten. Gisteravond en vanavond heb ik al in het hotel gegeten en het is ontzettend goed voor elkaar.

Als aperitief kun je kiezen uit vier soorten warme groente, warme aardappelen en kun je een salade samenstellen. Daarbij krijgt iedereen brood geserveerd. Ook voor mij was er brood:
Het is van dat brood dat eigenlijk getoast moet worden om lekker te zijn, maar ik goot olijfolie op het bord en strooide daar zout overheen. Telkens sopte ik daar een stukje brood in en toen smaakte het zeker wel oké. 
De eerste gang was pasta (twee foto's, van gisteren en vandaag):
De tweede gang bestond uit vlees en aardappelen. Gisteren was mijn vlees erg droog en vandaag zat ik aan tafel met de andere speler die glutenvrij/lactosevrij moet eten. We zouden kipfilet krijgen, maar zij was bang dat dat weer zo droog zou zijn. Daarom kregen we een ander soort vlees, dat erg goed smaakte!

Het toetje was gisteren panna cotta. Wel glutenvrij, niet melkvrij. Maar omdat ik al die geraffineerde suiker niet wil eten, vroeg ik om vers fruit. Vanavond wist de ober nog dat ik graag fruit eet en daarom kreeg ik wederom fruit in plaats van de chocoladepudding die de rest kreeg. 
Zoals je ziet en leest, is het eten hier perfect voor elkaar. Het is alleen wel belachelijk veel, wat we te eten krijgen..... Als je dit allemaal op zou eten, ben je aan het einde van de week twee kilo zwaarder! Zeker omdat de lunch ook uit een belachelijk grote portie bestaat. Maar daarover later deze week meer...

Groetjes Marjolein

P.S. Dat ik zo goed kan eten, maakt me echt blij. Ik mis vaak het zelf kunnen koken tijdens toernooien, vooral wanneer ik weer eens droge witte rijst moet eten. Deze week zal ik het niet (zo) missen, want het eten smaakt hartstikke lekker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten