zondag 31 augustus 2014

Indiaas eten: wauw

Vanavond heb ik heerlijk gegeten bij een Indiaas restaurant op loopafstand van het hotel. Ik vroeg naar de glutenvrije opties en mij werd verteld dat ik alles kon kiezen, op het brood na. Geweldig! Ik wilde niet hoeven nadenken over lactose en nam daarom een lactasepilletje.

Vooraf werd het groente en kaas, heerlijk gekruid:


Het hoofdgerecht heb ik niet zelf samen hoeven stellen, want de menukaart begon met een gerecht dat 'feest' in de naam had. Van alles wat! In plaats van naanbrood kreeg ik een papadum.


En alsof we toen nog niet plofvol zaten: bij het feestmenu hoorde ook een toetje. We kregen samen twee verschillende toetjes: links rijstpap, rechts iets met mango:


Ik eet zulke dingen normaal niet, maar wilde wel proeven. Ik proefde eerst van de rijstpap: het was niet heel erg bijzonder, wel redelijk zoet en met een vleugje kokos. Daarna nam ik een hapje van het mangotoetje: mijn tanden vielen bijna uit mijn mond! Als je zoals ik bijna nooit suiker eet, komt al het zoete dat je eet een stuk heftiger binnen.

Ik heb genoten van het eten! Heerlijk om zoveel verschillende dingen te kunnen eten en wat smaakte het allemaal goed. Ik heb mijn buik helemaal rond gegeten en ben benieuwd hoe lang ik morgen moet trainen om dat er weer af te krijgen ;-).

Mijn buik is al aardig aan het rommelen, maar ik heb geen idee of dat iets te maken heeft met de scherpe kruiden, de hoeveelheid voedsel, mijn darmen die de hele week al opspelen of wellicht toch gluten. Van dat laatste ga ik maar niet uit, ik geniet nu nog heerlijk na van de lekkere smaken die voorbij zijn gekomen vanavond. Ik hou van de Indische keuken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten