maandag 4 augustus 2014

Een korte vlucht met German Wings / Eurowings

Vandaag vloog ik van Düsseldorf naar Turijn met Germanwings, uitgevoerd door Eurowings (en geboekt via Lufthansa, volg je hem nog?). Het was een vlucht van maar anderhalf uur en dan geef ik nooit door dat ik glutenvrij moet eten, want er worden toch geen maaltijden geserveerd. Wel werd en een snack rondgebracht: je kon kiezen tussen brood met ham of met kaas. Ik kon dat natuurlijk niet eten, maar ik nam het wel aan, omdat ik met een vriendin reisde en zij op deze manier een extra sandwich kreeg. Ik kreeg het brood in een tasje en daarin zat ook een flesje water (dat ik zelf gehouden heb) en een chocoladereep. Die bevatte geen gluten (wel een waarschuwing voor sporen ervan):


In het vliegtuig kon je ook eten en drinken van de kaart bestellen. Er stonden geen logo's voor glutenvrij bij, dus het is de vraag wat er mogelijk is. Dat wordt etiketten lezen als je het product naar keuze voor je krijgt. Dit zijn de meest zinvolle pagina's van de menukaart:



Ik heb niks gekocht, want ik had mijn eigen brood meegenomen en aangezien ik dat super lekker vind smaken, kan niks wat ik aan boord kan kopen daar tegenop! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten